Mi is az a Távszem? - merülhet fel a kérdés sokakban, akik még nem hallottak e kiváló kezdeményezésről, mely immár második éve - beleértve a tesztidőszakot is - nagy sikerrel működik, és segíti a látássérült emberek mindennapjait. Nos, a Távszem gyakorlatilag egy videotelefon-alkalmazás Android és IOS rendszerű okostelefonokon, melynek segítségével a telefon gazdája egy call centerben dolgozó operátortól tud segítséget kérni. Az operátor pedig a felhasználó okostelefonja kamerájának képét látva tud segíteni olyan élethelyzetekben, amikor az érintett környezetében nincs éplátó, akiben megbízhat. Jómagam gyengénlátóként is gyakran veszem igénybe e szolgáltatást, leginkább például villanyóra- vagy gázmérőállás leolvasása céljából, de jól jött már például nem régiben vásárolt laptopomon lévő címkék megtekintése céljából, amikor is a gépen futó operációs rendszer termékkulcsát kellett megkeresnünk.
A tesztidőszak 2019. júliusi lezárását követően a szolgáltatás már élesben működik. 2020. májusában pedig elnyerte a Soziel Marie Közönségdíjat. Ez alkalomból Erhard Péterrel, a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége Távszem szolgáltatás-vezetőjével készítettem telefoninterjút, melyet Esélyegyenlőségi Magazinunk 2020. júniusi első adásának első részében hallhattak Érdeklődő Hallgatóink.
Műsorunk második részében egy virtuális futásra invitáltuk Hallgatóink. Magam sem tudtam elképzelni, hogy milyen is lehet egy virtuális futás. Kérdésemre azonban hamar választ kaptam Von der Wieldt Nikolettől, a Szentkirályi Ásványvíz ZRT marketingigazgatójától, akit annak kapcsán hívtam telefonon, hogy a cég már évek óta támogatója a Telekom Vivicitta futásnak, amely 2020-ban a járványhelyzet miatt a szokványos módon nem kerülhetett megrendezésre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése